Tytuł: Prezenterka wygenerowana przez sztuczną inteligencję zadebiutowała w radiu. „Nasza generacja nie jest na to gotowa”
Autor: jsx / Wirtualnemedia.pl
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prezenterka-wygenerowana-przez-szt...
Data publikacji: 16.06.2023
W jednej z amerykańskich radiostacji swoje pasmo dostała AI Ashley, prezenterka wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Zdaniem ekspertów to jednak bardziej ciekawostka niż trend, który zmieni funkcjonowanie radia.
/.../ We wtorek amerykańska radiostacja Live 95.5 z Portland w stanie Oregon wprowadziła do swojego pasma audycję prowadzoną przez sztuczną inteligencję. Jak chwali się stacja, to pierwsza tego typu sytuacja na świecie. AI Ashley, bo tak nazywa się wygenerowana prezenterka, została wytrenowana z wykorzystaniem głosu spikerki Ashley Elzingi.
/.../ AI Ashley prowadzi swoją audycję codziennie w godzinach 10-15. Każde wejście prezenterka zaczyna od przedstawienia się i przypomnienia, że jest sztuczną inteligencją. Stacja podkreśliła, że AI Ashley nie zastąpi w pełni tej prawdziwej. „To hybrydowa sytuacja, w której będziemy mieć tradycyjną Ashley w niektórych segmentach, a w innych AI Ashley” - powiedział Phil Becker, wiceprzewodniczący ds. treści w Alpha Media, wydawcy radia Live 95.5.
Komercyjni didżeje mogą spać spokojnie
Dziennikarz radiowy Tomasz Michniewicz, jeden z założycieli Radia 357, przekonuje, że radia stawiające na autorskie audycje (których jest coraz mniej) nie będą korzystać z AI, bo sztuczny prowadzący nie zapewni słuchaczom tej samej jakości audycji, co prawdziwa osoba. Ale narzędzie nie przyda się także stacjom komercyjnym.
- Nie sądzę, żeby te radia zdecydowały się na format obsadzania anteny sztuczną inteligencją z prostego powodu: w redakcjach rozgłośni komercyjnych prezenter jest jednocześnie realizatorem. Puszcza muzykę i łączy wszystkie elementy programu do emisji. To jego główna działalność, jeśli spojrzymy na czas pracy. I szybko sztuczna inteligencja tego nie będzie robić. Komercyjni didżeje mogą spać spokojnie – twierdzi Michniewicz.
/.../ Wojtek Kardyś, konsultant biznesowy, specjalista od komunikacji internetowej i digital marketingu, traktuje prezentera AI jako ciekawostkę. - Wydaje mi się, że wydawcy testują, na ile mogą sobie pozwolić w tej kwestii. /.../ Ludzie są zastępowalni, ale czy my jako słuchacze tego chcemy? Sam jestem ciekaw, choć osobiście wolałbym oglądać i słuchać człowieka. Może nasza generacja nie jest na to gotowa, ale przyszłe nie będą miały z tym problemu? Na odpowiedź na to pytanie musimy czekać – zaznacza Kardyś.
Więcej przeczytacie w artykule na portalu Wirtualnemedia.pl.
Brak komentarzy