Tytuł: Radio - przyjaciel na trudne czasy!
Autor: Grzegorz Wilk Grupa ZPR Media
Źródło: https://iloveradio.pl/radio-przyjaciel-na-trudne-czasy-podcast/?fbclid=I...
Data publikacji: 04.06.2020
Doradza, słucha, informuje, ale też podnosi na duchu i zapewnia rozrywkę. W czasie pandemii koronawirusa radio nie zawiodło. Udowodniło, że jest jak najlepszy przyjaciel, na którego zawsze można liczyć - pisze Grzegorz Wilk, zastępca dyrektora ds. sprzedaży radia, Grupa ZPR Media.
Z dnia na dzień pandemia koronawirusa wywróciła nasze życie do góry nogami. Zamknięci w domach, pozbawieni bliskości rodziny, zaniepokojeni kryzysem gospodarczym musieliśmy zmierzyć się z nową, trudną rzeczywistością. Radio, które według badań cieszy się największym zaufaniem wśród mediów, i tym razem zdało egzamin. Zareagowało natychmiast i wyszło naprzeciw oczekiwaniom swoich słuchaczy.
Po pierwsze: szybka informacja
W pierwszych dniach pandemii pojawił się przede wszystkim głód informacji związanych z nowym koronawirusem. Na bieżąco śledziliśmy aktualną liczbę zachorowań, szczegóły obostrzeń wprowadzanych przez rząd i wypowiedzi lekarzy o ryzyku zakażeń. Radio udowodniło, że bycie blisko słuchaczy, a także szybkość i wiarygodność przekazu jest na wagę złota.
Stacje Grupy ZPR Media, czyli ESKA, EskaROCK, WAWA i VOX, zdecydowały się na emisję wspólnych serwisów informacyjnych, które były przygotowywane w centralnym newsroomie w Warszawie. Dzięki temu wszyscy lokalni reporterzy mogli trzymać rękę na pulsie i błyskawicznie relacjonować wydarzenia związane z koronawirusem na wszystkich antenach jednocześnie.
Newsroom RMF FM również bardzo szybko zareagował na pandemię i przekazywał słuchaczom informacje częściej niż zwykle. Już od pierwszych wykrytych w Polsce zachorowań na COVID-19, „Fakty RMF FM” zaczęły pojawiać się na antenie co pół godziny, przez cały dzień. Na początku pandemii równie często emitowane były serwisy informacyjne w muzycznych stacjach Grupy Radiowej Agora. Radio ZET zdecydowało się wydłużyć swoje wiadomości oraz program „Gość Radia ZET”. Z kolei emisje „Flesz RMF MAXX”, które standardowo obejmują dni powszednie, rozgłośnia rozszerzyła o wszystkie weekendy.
W dobie licznych fake newsów związanych z koronawirusem słuchacze zaczęli poszukiwać sprawdzonych i rzetelnych informacji. W odpowiedzi TOK FM wprowadziło do ramówki nowy, codzienny program „Fakt nie mit”. Eksperci w studiu na bieżąco walczyli z dezinformacją i weryfikowali plotki związane z nowym wirusem. Pojawił się też „Przewodnik higieniczny”, który przypominał o najważniejszych zasadach higieny. Odpowiadał na pytania czy maseczki chronią przed zakażeniem, jak prawidłowo myć ręce i jak się zachować, gdy podejrzewamy u siebie koronawirusa.

Po drugie: pomoc i porady
Wielu Słuchaczy właśnie w radiu zaczęło szukać pomocy i odpowiedzi na pytania związane z pandemią. Radio ZET uruchomiło dla nich nowy codzienny program interwencyjny „W Waszej sprawie”. Eksperci oferowali konsultacje dla pracowników z zakresu prawa pracy, porady wychowawcze dla rodziców pozostających z dziećmi w domach, czy wsparcie psychologiczne, dla osób, które nie radziły sobie z emocjami w czasie izolacji. Stacja pod egidą Fundacji Radia ZET prowadziła charytatywną zbiórkę na rzecz szpitali. Dzięki niej udało się zakupić dwa specjalistyczne urządzenia do prewencyjnego odkażania pomieszczeń wartości ponad 90 tys. zł. Trafiły do Zespołu Opieki Zdrowotnej im. R. Czerwakowskiego w Brodnicy oraz Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Leżajsku. Radio ZET wraz z Antyradiem objęło też patronatem ogólnopolską inicjatywę obywatelską #WzywamyPosiłki wspierającą personel medyczny w czasie walki z pandemią koronawirusa.
W Radiu ESKA, EskaROCK, WAWA i VOX pojawił się program „Pomoc dla przedsiębiorców w związku z koronawirusem”. W specjalnych audycjach specjaliści omawiali szczegóły tarczy antykryzysowej i nadzwyczajnych rozwiązań dla biznesu, które przygotował rząd i banki. Porady ekspertów z różnych dziedzin pojawiały się również w audycji publicystycznej „Drogowskazy”, emitowanej w weekendy w EskaROCK.
Stacje radiowe prowadziły też akcje edukacyjne dla seniorów, szczególnie narażonych na zakażenie koronawirusem. Radio Złote Przeboje zachęcało do pokazania swoim rodzicom i dziadkom jak łatwo można zrobić zakupy przez intrenet lub po prostu załatwić wiele spraw bez wychodzenia z domu i narażania się na zakażenie. Do seniorów skierowana była też akcja Radia Pogoda, dzięki której harcerze pomagali w robieniu zakupów. Z kolei Rock Radio objęło patronat nad akcją Fundacji „Kuroniówka”, dzięki której pracownicy szpitali dostawali wzmacniające posiłki, zapewniające odpowiednią regenerację.
Reporterzy RMF FM aktywnie włączyli się w akcje interwencyjne. To dzięki dziennikarzom tej stacji udało się zorganizować pomoc dla tysięcy osób, które utknęły w korkach na wieść o zamknięciu granic. O dużym wsparciu może też mówić Pan Artur, kierowca ciężarówki, który po wypadku utknął w objętej kwarantanną Lombardii. Dzięki pomocy słuchaczy udało się zebrać dla niego pieniądze na przeżycie i powrót do kraju zaledwie w kilka godzin.
Po trzecie: wdzięczność i optymizm
Radio wyciągnęło swoją przyjacielską dłoń do słuchaczy spragnionych pozytywnego przekazu i namiastki normalnego życia. W czasie izolacji optymistycznej komunikacji potrzebowali wszyscy pozbawieni kontaktu z najbliższymi, zwłaszcza osoby samotne. Radio stało się dla nich wspierającym i poprawiającym nastrój domownikiem. Niemal w każdej stacji zmieniła się oprawa dźwiękowa. Obok haseł „zostań w domu” słuchacze mogli usłyszeć w jinglach pokrzepiające komunikaty, jak „razem damy radę”.
Radio Złote Przeboje uruchomiło „Generator dobrych wiadomości” – program z muzycznymi dedykacjami dla najbliższych, z którymi w czasie pandemii nie można spotkać się na żywo. Podobną formułę miała akcja #kochamnieodwiedzam, realizowana na antenach Radia Pogoda, Radio Złote Przeboje i Rock Radio.
Więcej przeczytacie w całym artykule na portalu iloveradio.pl
Brak komentarzy