Slogany trafiające w dziesiątkę
Dobry, zaskakujący grą słów i znaczeń slogan to dla lektora sama przyjemność przy pracy, a dla słuchacza zabawna, zapadająca w pamięć reklama. Marika Naskręt wybrała i skomentowała na Polszczyzna.pl najlepsze hasła.
Permanentny przegląd prasy, portali internetowych, społecznościowych, radia i telewizji. Zbieramy wszelkie publikacje na temat lektorów i ich pracy. Efekt naszych poszukiwań znajdziesz w tym dziale. Jeśli masz coś czego tu nie ma, podziel się linkiem! Koniecznie daj nam znać!
Dobry, zaskakujący grą słów i znaczeń slogan to dla lektora sama przyjemność przy pracy, a dla słuchacza zabawna, zapadająca w pamięć reklama. Marika Naskręt wybrała i skomentowała na Polszczyzna.pl najlepsze hasła.
Tytuł: Najlepsze slogany reklamowe według czytelników Polszczyzna.pl
Autor: Marika Naskręt - Polszczyzna.pl
Źródło: https://polszczyzna.pl/slogany-reklamowe/
Data publikacji: 16.05.2022
Krótkie, zwięzłe i na temat. Zaskakujące i wieloznaczne. Stworzone nie tylko w celu zareklamowania produktu, ale również po to, by były zapamiętane oraz powtarzane w różnych kontekstach i sytuacjach. Oto przed Wami najlepsze slogany reklamowe.
Żona bez Ż to tylko ona – trafne spostrzeżenie natury nie tylko językowej, ale także aksjologicznej. Hasło to pochodzi z reklamy piwa Żywiec. Podobnie jak "Prawie robi wielką różnicę" – to już hasło z innej kampanii tej marki, ale równie lubiane i powtarzane.
Prędzej ci serce pęknie – polska dawna reklama prezerwatyw Eros. Brzmi przekonująco.
Reklama Biedronki z ananasem i galaretką:
– A co się pani tak trzęsie?
– Podobno ananas wyszedł z puszki.
Humorystyczny dialog bazuje na wykorzystaniu wyrażeń „trząść się jak galareta” i „wyjść z puszki” w nowym kontekście. Ananas jawi się tu jako wychodzący z więzienia kryminalista, przed którym drżą bezbronne galaretki.
Zakupy u nas wejdą ci w krew – chyba lepszego hasła dla sklepu monopolowego Promil nie można było wymyślić.
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka – bajecznej reklamie czekolady Milka zawdzięczamy frazeologizm oznaczający mówienie nieprawdy.
A łyżka na to: Niemożliwe! – tekst z reklamy margaryny Rama bardzo zapadł naszym czytelnikom w pamięć. Trudno nie zauważyć, że motywy fantastyczne (ożywione i uosobione przedmioty) budzą sympatię widzów.
Ikea – Ty tu urządzisz – świetne hasło odnoszące się zarówno do poczucia sprawczości, jak i do możliwości zagospodarowywania przestrzeni, którą ułatwia najpopularniejszy skandynawski sklep z wyposażeniem mieszkań. Doceniamy celną parafrazę powiedzenia „ty tu rządzisz”.
Może to jej urok, może to Maybelline – to hasło po prostu się nie starzeje.
Przegrywamy szybciej niż nasza reprezentacja – reklama nagrywarki do płyt. Może trochę uszczypliwa, jednak dwuznaczność powoduje efekt komiczny.
Reklamy alkoholu lat 90, które musiały operować eufemizmami ze względu na pewne ograniczenia:
Bosman – bezalkoholowe, ale buja;
Mariola Okocim spojrzeniu;
Łódka Bols;
WTK Soplica.
A czy wiecie, że kiedyś, gdy spożywanie cukru nie było jeszcze uznawane za szkodliwe, popularność zyskało hasło Cukier krzepi? Wymyślił je pisarz Melchior Wańkowicz. Zaś Agnieszka Osiecka stworzyła slogan Coca-Cola to jest to. /.../
Więcej kreatywnych gier słownych znajdziecie w pełnym tekście artykułu na Polszczyzna.pl
LATAJ LOTEM!
No to szybciutko pomalutku!