Czekańska Agnieszka
- urodzona 13 kwietnia 1969 roku w Warszawie. Aktorka i lektorka. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną i Filmową w Warszawie (dyplom 1995). W 1992 roku zadebiutowała w obrazie "Żegnaj Rockefeller".
Poznaj twarze i historie polskich lektorów! Poniżej przedstawiamy sylwetki najpiękniejszych głosów lektorów filmowych, reklamowych i dubbingowych. Uwaga! Znalazłeś nieaktualny wpis? Masz dodatkowe informacje lub uwagi? Pisz do nas.
- urodzona 13 kwietnia 1969 roku w Warszawie. Aktorka i lektorka. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną i Filmową w Warszawie (dyplom 1995). W 1992 roku zadebiutowała w obrazie "Żegnaj Rockefeller".
Agnieszka Czekańska w 1995 ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną i Filmową w Warszawie. Jej rok prowadziła profesor Aleksandra Górska, potem – jako drugi prowadzący – Jan Englert. Debiutowała w obrazie "Żegnaj Rockefeller" (1992), podbiła też serca widzów rolą Doroty w "Młodych wilkach" (1995).
W latach 1993–1997 występowała w Teatrze Telewizji. Często współpracowała z Janem Englertem, m.in. przy spektaklu „Kurka wodna” Stanisława Ignacego Witkiewicza czy „Kordianie” Juliusza Słowackiego. Poza filmami fabularnymi grywa w serialach, m.in. "Złotopolscy" (1999–2002), "Na dobre i na złe" (2003), "Na Wspólnej" (2008-2009), "Belle Epoque" (2017) czy "M jak miłość" (2018).
Nagrywa wiele reklam; pracę lektorską rozpoczęła na początku lat 90. Czytuje również krótsze, telewizyjne formy programowe. Od 2012 roku jest lektorką wszystkich odcinków serialu "Ukryta prawda".
- Głównie pracuję w reklamie. „Ukryta prawda” to mój pierwszy serial. /.../ Nie lubię reklam „reklamiarskich”: u nas najtaniej, najlepiej, super, kup, kup, kup! Ale są reklamy zabawne, najbardziej lubię takie z poczuciem humoru, że można się trochę powygłupiać, trochę pograć, żeby coś zrobić inaczej – nie tylko lektorsko - powiedziała nam Agnieszka Czekańska.
- Pomyślcie: to tylko reklama, spokojnie. Czasem nie jest się w stanie wykonać jakiegoś zadania, ale też czasem klient daje zadanie niemożliwe do wykonania. Na zasadzie „trochę szybciej, ale jednak wolniej” albo „wolniej, ale bardziej energetycznie”. Pewnych rzeczy się nie da zrobić. Trudno klientowi zwrócić uwagę, że to nie ma sensu, trzeba delikatnie dać do zrozumienia albo podjąć próbę wykonania i spowodować, że klient sam usłyszy - doradza początkującym.
(źródło: materiały własne, Wikipedia, FilmPolski, Stow. Filmowców Polskich)
Chcesz wiedzieć jeszcze więcej? Przeczytaj nasz wywiad z cyklu Bliżej mikrofonu: Agnieszka Czekańska - Nie lubię reklam "reklamiarskich"
Brak komentarzy