Permanentny przegląd prasy, portali internetowych, społecznościowych, radia i telewizji. Zbieramy wszelkie publikacje na temat lektorów i ich pracy. Efekt naszych poszukiwań znajdziesz w tym dziale. Jeśli masz coś czego tu nie ma, podziel się linkiem! Koniecznie daj nam znać!
O zawodowych początkach w Radiu Północ, etyce i zawodzie lektora w polskim prawie, dynamicznym rozwoju AI, barierach w dostępie do zawodu oraz szeptankach i dubbingach mówi w wywiadzie dla podcastu "Mówi Koszalin" Tomasz Bartos, założyciel pierwszego w Polsce internetowego banku głosów Mikrofonika.
- "Mówi Koszalin" to oficjalny podcast miasta, który daje głos tym, którzy sprawiają, że Koszalin tętni życiem. W każdym odcinku rozmawiamy z ludźmi pełnymi pasji – tymi, którzy organizują wyjątkowe wydarzenia, tworzą kulturę, wygrywają na sportowych arenach albo po prostu robią coś niesamowitego w swoim zakątku miasta. [...] To podcast pełen pozytywnej energii, gdzie luźna atmosfera spotyka się z prawdziwymi historiami - wyjaśniają twórcy podcastu.
Jak się przekonacie, z gościem czwartego odcinka można naprawdę ciekawie porozmawiać o branży voice over. Ktoś, kto działa w niej od ponad 25 lat dobrze wie - posłużmy się starym porzekadłem - "czym kaczka wodę pije". Polecamy!
Tomasz Bartos - urodzony w 1977 roku lektor, producent, realizator dźwięku, copywriter, projektant witryn internetowych i aplikacji. Z wykształcenia nauczyciel polonista. Od 2010 roku członek komisji konkursowej OFPA Reflektor. Miłośnik i kolekcjoner starych mikrofonów (www.oldmics.pl).
Zaczynał w latach 1999 – 2001 w nieistniejącym już Radiu Północ. Lektorem został z konieczności: „Nie było internetu, nie byliśmy wielką stacją, nie było wyboru. Każdy, kto pracował w radiu - sekretarka czy sprzątaczka - musiał stanąć za mikrofonem. Mnie szło nieźle." Od 2001 prowadzi działalność gospodarczą; jest pomysłodawcą i założycielem pierwszego w Polsce internetowego banku głosów Mikrofonika.
Najczęściej słychać go w reklamach, internecie, kursach i szkoleniach multimedialnych. Nagrywał komunikaty dla sieci sklepów OK RTV AGD, Partner RTV AGD, Komfort, Stokrotka, udzielał głosu do prezentacji popularnych marek ogólnopolskich i niezliczonej ilości reklam radiowych.
W wolnych chwilach lubi posłuchać muzyki, sam niegdyś muzykował. Wspiera duchem i ciałem Reggaenwalde Festival w rodzinnym Darłowie. Wolny czas spędza z rodziną, ale najchętniej piwko, konsola, film i dobra książka na trawce za domem. O codzienności zapomina przy realizacji nagrań muzycznych, to pozwala mu się oderwać od codziennego reklamowego szumu. Kocha swoje studio. Przyznaje, że jest klasycznym typem pracoholika.
Najchętniej podkłada głos w produkcjach wymagających jakiejkolwiek dawki interpretacji, bo jest w nich największe pole do popisu. Początkującym lektorom radzi, by jak najwięcej czytać, a ilość stopniowo musi przejść w jakość. Jego życiowe motto to: "Nie rób nikomu, co tobie niemiłe", stąd u współpracowników ceni najbardziej lojalność, uczciwość i szczerość.
Brak komentarzy