Publikacje o lektorach
ARTYKUŁY, AUDYCJE, FILMY

Permanentny przegląd prasy, portali internetowych, społecznościowych, radia i telewizji. Zbieramy wszelkie publikacje na temat lektorów i ich pracy. Efekt naszych poszukiwań znajdziesz w tym dziale. Jeśli masz coś czego tu nie ma, podziel się linkiem! Koniecznie daj nam znać!

Tytuł: W 2024 roku nieznacznie wzrósł zasięg dzienny radia. "Pozytywny prognostyk"
Autor: Maciej Kozielski
Źródło: https://www.press.pl/tresc/85496,w-2024-roku-nieznacznie-wzrosl-zasieg-d...
Data publikacji: 15.01.2025

 

Najchętniej słuchaną rozgłośnią był RMF FM. Wyniki poprawiły m.in. Radio Zet, radiowa Trójka, Radio Plus i Eska2.

Z badania Radio Track – realizowanego przez Kantar i Adres:Media – wynika, że zasięg dzienny radia wzrósł z 63 proc. w 2023 roku do 63,2 proc. w roku 2024. Radio każdego dnia włączało 18,6 mln Polaków w wieku 15-75 lat. To minimalnie więcej niż rok wcześniej (wzrost o 35 tys.). Przynajmniej raz w tygodniu radio wybierało 83,1 proc. (spadek z 84,1 proc. w 2023 roku). Z kolei średni czas słuchania skrócił się o 5 minut – do 4 godzin i 7 minut.

"Pozytywny prognostyk pokazujący stabilizację"    

– Wyniki słuchalności radia za ubiegły rok potwierdzają, że jest to medium masowe i bardzo popularne, słuchane przynajmniej raz w tygodniu przez 83 procent Polaków – komentuje Ewa Rosiewicz, prezeska Radia Eska SA i dyrektorka generalna Grupy Radiowej Time. – Co więcej zasięg dzienny wzrósł w 2024 roku do 63,2 procent. To wciąż bardzo nieznaczny progres, ale można go odczytywać jako pozytywny prognostyk pokazujący stabilizację wyników słuchalności radia – uważa Rosiewicz.

Prezeska Radia Eska zwraca uwagę na znaczący wzrost liczby najmłodszych słuchaczy. – W targecie 15-24 lata zasięg dzienny wzrósł o blisko 1,5 punktu procentowego. Radio dociera codziennie do ponad połowy przedstawicieli tej grupy (54,2 procent) i wciąż jest dla nich bardzo istotnym medium – tłumaczy.

W 2024 roku przez tradycyjny odbiornik FM radia słuchało codziennie średnio 17,4 mln osób (o 84 tys. więcej niż w 2023 roku), przez internet – 2,4 mln (o 146 tys. więcej). [...] Ewa Rosiewicz: – Na radio trzeba obecnie patrzeć jako na element większego środowiska audio, obejmującego m.in. streaming online i podcasty. Szczególnie, że to internet będzie dla radia naturalnym kierunkiem rozwoju. Słuchalność za pomocą sieci rośnie od wielu lat.

 

Szczegółowe wyniki słuchalności radia znajdziecie w całym artykule na Press.pl.

 

 

 

 

Brak komentarzy

Studio Medianawigator.com

reklama

Agencja MediaNawigator.com

Powered by:

Bank głosów Mikrofonika.net

reklama