Raport: kto słucha podcastów?
Wiele lektorek i lektorów nie tylko użycza głosu do podcastów, ale również je tworzy. Dla autorów interesujące mogą być wnioski z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2023”, o których napisał portal Wirtualnemedia.
Permanentny przegląd prasy, portali internetowych, społecznościowych, radia i telewizji. Zbieramy wszelkie publikacje na temat lektorów i ich pracy. Efekt naszych poszukiwań znajdziesz w tym dziale. Jeśli masz coś czego tu nie ma, podziel się linkiem! Koniecznie daj nam znać!
Wiele lektorek i lektorów nie tylko użycza głosu do podcastów, ale również je tworzy. Dla autorów interesujące mogą być wnioski z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2023”, o których napisał portal Wirtualnemedia.
Tytuł: Wiadomo, kto słucha podcastów w Polsce. Poznaliśmy dane
Autor: Dominik Senkowski / Wirtualnemedia.pl
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podcasty-sluchacze-polska-badania
Data publikacji: 01.06.2024
Podcastów w naszym kraju częściej słuchają kobiety niż mężczyźni, najczęściej mieszkańcy miast i osoby lepiej wykształcone. Takie są wnioski z ostatniej części raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2023” przygotowanego przez analityków Grupy Eurozet we współpracy z Publicis Groupe.
W naszym kraju przynajmniej raz w miesiącu słucha podcastów blisko 9,8 mln osób, co oznacza rok do roku wzrost o 1,6 mln odbiorców. „Słuchacz podcastów w Polsce 2023” to największe tego typu badanie w Polsce przeprowadzane od 2019 roku. Opiera się na próbie ponad 8 tys. internautów w wieku 15+. Ostatnia część raportu dotyczy struktury demograficznej odbiorców podcastów.
Kto słucha podcastów?
- Od początku realizacji projektu obserwujemy jak atrakcyjnym targetem jest grupa słuchaczy podcastów. To osoby wykształcone, ustatkowane, dobrze uposażone, o licznych i różnorodnych zainteresowaniach. Przedstawiciele tej grupy są aktywnymi konsumentami, co z punktu widzenia reklamowego sprawia, że reklamodawcy chcą do nich dotrzeć ze swoją komunikacją [...] - mówi Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.
Z badania wynika, że najliczniejszą grupę słuchaczy internetowych treści audio stanowią osoby w wieku powyżej 35 lat. To aż 62 proc. wszystkich odbiorców.
[...] Podcastów chętniej słuchają kobiety niż mężczyźni (54 proc. vs 46 proc.). [...] 29 proc. odbiorców treści audio na żądanie to właściciele firm, prezesi, dyrektorzy, pracownicy umysłowi lub osoby wykonujące wolne zawody. Słuchacze podcastów są w zdecydowanej większości mieszkańcami miast.
Więcej szczegółowych danych znajdziecie w artykule na Wirtualnemedia.pl
Brak komentarzy